Popsport!

Õuemäng Bex kroket Original käruga

71,95 € 79,95 €
Бесплатная доставка
Размеры

Peale lattu jõudmist on valmis väljasaatmiseks 24 tunniga..
Заказ готов не позднее 24 час..
Mängukepi löögipulk: 15X5.5 cm
Mängukeppi vars: 79X2 cm
Palli läbimõõt: 7 cm
Värav: 23X17 cm
Kaal: 5 kg
Materjal: Kummipuu
Komplekti kuulub: 4 mängukeppi, 4 palli, 2 sihtmärgi pulka, 10 väravat, 1 käru.
Kroketi ajalugu
Kroketimäng pärineb arvatavasti 13. sajandist, millal Prantsuse talupojad lõid puidust vasaratega kuule läbi väravate.
Tänapäevane kroket on Iiri päritolu, kust levis see Inglismaa kaudu tervesse maailma. Esimesed teated kroketimängust Inglismaal pärinevad 1850-ndatest aastatest kui Jacques&Co (sporditarvete firma, mis pakub kvaliteetset kroketivarustust tänapäevalgi) esitles uut vaba aja veetmis võimalust Suurel Näitusel Londonis. Mäng saavutas eriti kõrge populaarsuse naiste seas, kuna oli üks esimesi spordialasid, kus naised said meestega võrdsel tasemel võistelda.
Kroketimäng levis kiirelt Inglismaa tolleagsetesse kolooniatesse ja oli isegi 1900 aastal olümpiamängude kavas. Umbes sellel ajal hakkas, aga kasvama tennise populaarsus, mis põhjustas kahjuks kroketimängu allakäigu. Viimase 20-ne aasta jooksul on kroketimängu populaarsus jälle suurenema hakanud. Loodud on palju klubisid ja peetakse võistlusi mitmetel tasemetel.
Kuigi kroket on peamiselt levinud ingliskeelsetel maadel, mängitakse seda ka mujal, näiteks Prantsusmaal, Jaapanis, Egiptuses ja üllatavalt ka Hiinas.
Võistluskroketiteks on "9 värava kroket" ja "6 värava kroket".
9 väravaga kroket
9 väravaga kroketimängu standardväljak koosneb üldjoontes kahest ruudust, mille kummaski otsas kaks väravat ja vai. Väljak on 20 meetrit pikk ja 14 meetrit lai. Kõige parem on mängida tasasel ühtlaselt madalaks pöetud murul.
Alati on võimalik paigutada väravaid vastavalt oma soovile või võimalustele, mängu põhimõte jääb aga samaks.
Mängu eesmärgiks on kroketivasaraga kuuli lüües läbida väravad 1-7, puudutada kuuliga pöördevaia ja läbida tagasiteel väravad 8-14 ning puudutada põhivaia. Võitjaks on loomulikult võistkond, kes sellega esimesena hakkama saab.
Kroketit mängitakse kahe võistkonnana, “kuumad” värvid (kollane ja punane) “jahedate” (sinine ja must) vastu. Kui mängijate arv vastab kuulide arvule on igalühel terve mängu jooksul oma kuul. Juhul kui võistlejate ja kuulide arv ei ole võrdne, mängitakse mitme kuuliga, kuule ei pea lööma kordamööda vaid mängijatel on õigus valida, millise kuuliga löök sooritada, seda aga alles siis kui kõigi kuulidega on vähemalt üks löögikord tehtud.
Mängu alustakse esimesest väravast ühe vasarapikkuse kauguselt. Iga löögikord koosneb ühest põhilöögist pluss teenitud lisalöögid. Lisalööke on võimalik teenida kolmel moel: kas värava läbimisel, pöördevaia puudutamisel või vastase palli tabades.
Kui kuul läbib õiges järjekorras värava või puudutab peale 7 värava läbimist pöördevaia on mängijal õigus ühele lisalöögile, mis tuleb sooritada sealt kuhu kuul peatuma jäi.
Kui mängija tabab oma kuuliga vastastele kuuluvat kuuli ehk (ingl. k. roquets) on tal õigus kahele lisalöögile, et vastase kuul minema lüüa. Esimese lisalöögi ehk kroketi löögi (ingl. k. croquet stroke) sooritamiseks asetatakse oma pall pihtasaanud vastase kuuli kõrvale ja lüüakse viimane oma palli põrkest soovitud suunas minema. Mängijal on õigus asetada oma kuuli peale jalg, et see peale lööki samasse asendisse jääks. Teine lisalöök ehk järgnev löök (ingl. k. continuation stroke) sooritatakse sealt kuhu lööja pall seisma jäi.
Igat vastase palli on õigus minema lüüa ainult üks kord mängija ühe löögikorra ajal, välja arvatud juhul kui mängija läbib lisalöögist värava.
Lisalöögid ei kandu edasi ja arvestada tuleb ainult viimasest löögist saadud lisalööke. Kui mängija pall läbib kohe peale kroketi lööki värava on tal õigus ainult ühele tavalisele lisalöögile, st. ta kaotab õiguse järgnevale löögile.
Kui peale kroketi lööki tabab mängija kuul teist vastase palli kaob samuti õigus järngevale löögile ja ta võib sooritada kaks lisalööki.
Kui mängija pall tabab peale värava läbimist vastase palli ei loeta seda roketiks, kuid mängija võib oma lisalööki kasutada vastase palli minema löömiseks.
Ainus kord kus mängijal on õigus kahele tavalisele lisalöögile on kahe värava läbimisel ühe löögiga.
Kui mängija lööb vastase palli läbi õige värava, loetakse värav läbituks kuid vastasmängija ei teeni seejuures lisalöögi õigust.
Peale kuuli löömist läbi viimase 14 värava muutub kuul korsaariks. Tema omanikul on õigus lüüa oma kuuliga vastaste omi ebasobivamasse asendisse või nihutada kaasmängijate omi sobivamale kohale. Samas on igal mängijal, seejuures ka vastasvõistkonna omadel õigus oma löögikorra ajal lüüa antud kuul vastu põhivaia, mis viib selle mängust välja.
Mängu võidab võistkond, mille kõik kuulid on läbinud väravad õiges järjekorra ja puudutanud põhivaia.
Mänguväljaku piirid ei pea olema kindlasti ristkülikuna määratud. Piirid võib kehtestada lähtuvalt loodusest. Piiriks võib näiteks olla nii kõnnitee, naabri lillepeenar või veepiir. Piiridest väljalöödud pallid asetatakse koheselt väljakule piiri ületamise kohast vasarapikkuse võrra sissepoole. Piirde ületamise eest ei ole ette nähtud mingit karistust.
6 Väravaga kroket
6 värava kroketi reeglid on samad, mis 9 värava mängul. Peamine erinevus seisneb väljakus, millel läbitakse väravad 1-12, ja seejärel puudutatakse mänguväljaku keskel asuvat vaia.
Golfi kroket
Golfi kroketit mängitakse samasugusel väljakul nagu 9 väravaga kroketit. Samuti võib väravate paigutuse ise välja mõelda. Golfi kroket on mõeldud mängimiseks seltskondlikel koosviibimistel, see on 9 väravaga kroketist kiirem ja lihtsam, mis annab mängimisvõimaluse paljudele lühikese aja vältel.
Reeglid
Mängida võib 2 – 6 inimest nii individuaalselt kui ka kahes võistkonnas. Mängu alustakse esimesest väravast ühe vasarapikkuse kauguselt. Mängu eesmärgiks on kroketivasaraga kuuli lüües läbida väravad 1-7, puutuda kuuliga pöördevaia ja läbida tagasiteel väravad 8-14 ning puudutada põhivaia.
Iga löögikord koosneb ühest löögist, värava läbimisel või vastase palli tabades lisalööke ei saa.
Ainult see mängija, kes lööb esimesena oma kuuli läbi värava saab punkti. Kui oma kuuli löögist läbib värava vastasvõistkonna või mängija kuul, läheb punkt temale. Punkte annavad ka pöördevaia ja põhivaia puudutamine. Väravaid on lubatud läbida ainult õiges järjekorras.
Kui värav on kellegi poolt läbitud ei ole teistel mängijatel kohustust seda väravat läbida. Seega on lubatud lüüa oma kuuli järgmise või ülejärgmise väravani (kaugemale löömine ei ole lubatud), et saavutada teiste mängijate ees eelist.
Mängu võidab kõige rohkem punkte kogunud võistkond või mängija.
Taktika
Mängija võib oma palliga vastasmängijate omi takistada, minema lüüa või aidata oma võistkonna mängijate kuule paremale positsioonile.
Mängijad võivad loobuda oma löögikorrast ükspuha, millisel kohal kuul asetseb, et anda kaasmängijatele rohkem võimalusi järgmise väravani jõudmiseks ja takistada vastasmängijaid. See on eriti kasulik kui kuul astseb täpselt värava ees. Vastasmängijatele võib seega teinekord olla kasulik see kuul oma kuuli põrkest läbi värava lüüa. Andes küll punkti teisele võistkonnale, kuid luues omadele vaba tee järgmise värava läbimiseks.
Mänguväljaku piirid võib kehtestada lähtuvalt loodusest. Piiriks võib näiteks olla nii kõnnitee, naabri lillepeenar või veepiir. Piiridest väljalöödud pallid asetatakse koheselt väljakule piiri ületamise kohast vasarapikkuse võrra sissepoole. Piirde ületamise eest ei ole ette nähtud mingit karistust.
Kroketimängu strateegiad
Kroketimängu peamine strateegia seisneb võimalikult paljude lisalöökide teenimises, nende võimalikult efektiivses ärakasutamises ja vastaspoole takistamises lisalöökide saamisel ja väravate löömisel.
Ründav mängustiil ehk vastaste pallide tabamine oma palliga on tavaliselt parim taktika, kuna annab lööjale lisalöögi ja võimaldab vastase palli ebasobivasse positsiooni lüüa.
Rünadamisvõimalused on parimad 1-2 ja 7-8 värava juures kuna siis on peaaegu ainuke kindel võimalus läbida ühe löögiga kaks väravat teenides seega kaks lisalööki. Samuti on hea rünnata üritades lüüa palli läbi värava vastase palli lähedale ja teise löögiga vastase palli pihta.
Taktikaliselt on mõtekas “kontrollida” vastaspoolt jättes ühe kuuli näiteks keskmise värava juurde, mis takistab vastast väravale lähenemast ja sunnib teda tegema lööke pikema maa pealt.
Kindlasti tuleb ära kasutada korsaari õigused, mis võimaldab lüüa vastaste kuule ebasobivamasse olukorda ja samuti aidata oma võistkonna aeglasemate liikmete kuule soodsamasse positsiooni ning tagada neile ohutu tee.

Спецификация ›

Похожие товары:: Õuemängud.

Другая продукция этого бренда: Bex.

посылочный терминал SmartPOST (Эстония) 0,00 €
Закз прибудет в течении 1-2 рабочих дней.
SmartКУРЬЕР (Эстония) 4,50 €
Заказ на руках на следующий день (кроме воскресения и малые острова) после отправлени.
SmartPOST посылочный терминал (Финляндия) 10,95 €
Заказ на месте в Хельсинки в течении 2-3 (в остальной Финляндии 3-5) рабочих дней после отправления.
Omniva посылочный терминал (Эстония) 0,00 €
Заказ прибудет в течении 1-2 рабочих дней.
Omniva pakiautomaat (Латвия) 7,90 €
Peale väljasaatmist jõuab toode Sinuni 1-2 tööpäevaga..
Omniva pakiautomaat (Литва) 8,90 €
Peale väljasaatmist jõuab toode Sinuni 1-2 tööpäevaga..

Прочитай о доставке ›

Если Вы обнаружите, что Вами купленный товар Вам по любой причине не подходит, то имеете право вернуть товар в течении 14 дней со дня его получения..
Прочитай о возврате ›